PUISI- Tentangnya

Tentangnya
Goresan 03 maret 2017


Tentangnya yang baru bermula
Dia datang padaku dalam sebuah wacana
Dia berirama layaknya kertas yang penuh dengan goresan tinta nada
Seolah dia minta padaku untuk mengisi setiap baitnya

Tentangnya yang selalu ku rindu
Dia dekati aku 
Dia perhatikan aku
Seolah cinta dan sayang itu benar ada untukku

Tentangnya yang sekarang ada
Dia buatku tak bisa apa-apa tanpanya
Dia buatku bergantung padanya
Dia pula yang lahirkan perasaan-perasaan buta

Aku terlalu menikmati semua tentangnya
Aku terlalu takut akan hal yang terjadi bila aku tanpanya
Aku terlalu banyak bermimpi tentangnya
Tanpa kusadari anganku terlalu jauh untuk menggapainya

Darimu aku belajar mengikhlaskan
Darimu aku belajar melupakan
Darimu aku belajar melepaskan
Semua rasa yang kau berikan

Comments

Popular Posts